Home Ελλάδα Ζωνικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Ζωνικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ζωνικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

0
0

Το ζωνικό σύστημα τιμολόγησης, σχεδιάζει να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ, ώστε ο επιβάτης να πληρώνει ανάλογα με τη διαδρομή που εκτελεί.

Μετά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το κλείσιμο των μπαρών στους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού και την εφαρμογή της εισόδου στα λεωφορεία μόνο από την μπροστινή είσοδο, το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ σχεδιάζει μία ακόμη αλλαγή στην τιμολόγηση του εισιτηρίου με σκοπό την αύξηση των εσόδων.

Η εφαρμογή του βέβαια προϋποθέτει να έχουν ολοκληρωθεί πρώτα όλες οι βελτιώσεις και τροποποιήσεις στο σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Σε αυτή τη φάση γίνεται επεξεργασία των στοιχείων επιδόσεων των σταθμών και των τάσεων μετακίνησης. Μετά από έξι μήνες όταν αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η συλλογή των δεδομένων θα σχεδιαστεί το νέο ζωνικό σύστημα τιμολόγησης.

Με αυτό ο επιβάτης θα χρεώνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα εκτελεί. Όποιος διανύει μεγαλύτερη απόσταση θα πληρώνει περισσότερο αναλογικότερα από εκείνο που μετακινείται σε μικρότερη απόσταση.

Το ζωνικό σύστημα θα διαχωρίσει το κέντρο, όπως και τα κοντινά σημεία, από τα πιο μακρινά προάστια.

Σημειώνεται ότι σήμερα είτε κάποιος διανύει μία απόσταση 25 σταθμών είτε 2 ή 3 σταθμών χρεώνεται ακριβώς το ίδιο.

 

AYΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ

Η αναλογικότητα θα φέρει μειώσεις, αλλά και αυξήσεις στην τιμή μετακίνησης και αλλά συνολικά θα οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων.

Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί πρώτα στα μέσα σταθερής τροχιάς, καθώς είναι ευκολότερος ο υπολογισμός της απόστασης.

Στο μεταξύ, υπάρχουν σκέψεις μέρος της αύξησης των εσόδων, εκτός από την κάλυψη των ελλειμμάτων του ΟΑΣΑ, να κατευθυνθεί στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων.

Ήδη έχουν εξασφαλιστεί από την Περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Υποδομών κονδύλια από το ΕΣΠΑ για την προμήθεια 92 νέου τύπου λεωφορείων.