ΜΕΤΡΟ ΝΑ ‘ΧΑΜΕ, ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ! [VIDEO]
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ!
Συζήτηση μίας και πλέον ώρας έγινε στο δημοτικό συμβούλιο για το μετρό που αποφάσισε την επικαιροποίηση της… απόφασης του 2015.
Προεκλογικού χαρακτήρα συζήτηση, δημιουργήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με θέμα τη σύνδεση της πόλης με το δίκτυο του Μετρό. Και λέμε προεκλογικού χαρακτήρα γιατί τα δεδομένα είναι στην ουσία τα ίδια. Κονδύλια δεν υπάρχουν. Δεν έχουν ολοκληρωθούν οι τεχνοκρατικές διαδικασίες για να αναζητηθούν και να (αν) βρεθούν ιδιωτικά κονδύλια. Να προχωρήσει το έργο, μετά το 2028 αφού ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 Μαρούσι – Άλσος Βεΐκου!
Δύο θέματα μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019.
Το πρώτο αφορούσε τα μπάζα που εναποτέθηκαν κοντά στο γήπεδο της Αγίας Τριάδας και η λειτουργία σπαστήρα στο χώρο. Το θέμα συζητήθηκε κατόπιν γραπτής ερωτήσεως που είχε καταθέσει ο δημοτικός σύμβουλος Θοδωρής Λάππας και επικεφαλής της παράταξης Πετρούπολη Μαζί. Το δεύτερο ήταν η συζήτηση για τη διεκδίκηση της επέκτασης Γραμμή 4 του Μετρού προς την Πετρούπολη αίτημα που είχε καταθέσει ο εμπορικός σύλλογος «Οpen Mall».
Αξίζει να σημειωθεί ότι την συνεδρίαση παρακολούθησαν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι, Μανώλης Συλλιγνάκης επικεφαλής της παράταξης “Νέα Αρχή – Πετρούπολη” και ο Μανώλης Μπουσούνης, επικεφαλής των “Ενεργών Πολιτών”.
ΤΑ ΑΔΡΑΝΗ ΥΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ
Στο πρώτο θέμα ο δήμαρχος Πετρούπολης Βαγγέλης Σίμος απάντησε στον κ. Λάππα ότι από τα έργα στην Πετρούπολη προέκυψαν 6.000 τόνοι αδρανές υλικό, για τα οποία δεν υπήρχε πρόβλεψη να τα πάρει ο εργολάβος και ζητήθηκε να τα εναποθέσει στο συγκεκριμένο χώρο ώστε να τα πάρει όλα μαζί, ενώ μέρος του υλικού θα το αξιοποιούσε ο δήμος μαζί με το δασαρχείο και μαζί με τον ΑΣΔΑ για επιδιορθώσει το δασικό οδικό δίκτυο που είχε υποστεί φθορές από τις βροχοπτώσεις. Ο δήμαρχος επισήμανε ότι μετά τις καταγγελίες των πολιτών επιλήφθηκε του θέματος το δασαρχείο το οποίο επισκέφθηκε το χώρο και δεν διαπίστωσε καμία παρανομία. Τέλος τόνισε ότι για πέντε μέρες επιβαρύνθηκε η πόλη από την διέλευση των φορτηγών, αλλά αυτό θα γινόταν έτσι κι αλλιώς γιατί θα έπρεπε να απομακρυνθούν από την πόλη!
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΠΟΥΣΟΥΝΗ
Στο δεύτερο θέμα ο εκπρόσωπος του εμπορικού συλλόγου στην εισήγησή του επισήμανε την αναγκαιότητα της επέκτασης του μετρό μέχρι την Πετρούπολη, η οποία θα ωφεληθεί τα μέγιστα με τη σύνδεση στο δίκτυο. Ζήτησε μάλιστα να του κοινοποιηθεί η απόφαση με την οποία το Δημοτικό Συμβούλιο και η δημοτική αρχή έχει ζητήσει επίσημα την επέκταση της γραμμής 4 προς την Πετρούπολη, καθώς σύμφωνα με την Αττικό Μετρό στην αρχική πρόβλεψη για σταθμό στην Πετρούπολη μέσω της Γραμμής 2 δεν είχε ζητηθεί ποτέ επίσημα.
Ο δήμαρχος στην πρωτολογία του τόνισε πως το Δημοτικό Συμβούλιο έχει συζητήσει και καθορίσει τη στάση του προς την Αττικό Μετρό και η θέση του είναι και η τροποποίηση της Γραμμής 2, εφόσον αυτή μπορεί να υλοποιηθεί, αλλά και η επέκταση της Γραμμής 4 με τερματικό σταθμό στην Πετρούπολη. Αυτά υποστήριξε ο κ. Σίμος ότι έχουν κατατεθεί στην Αττική Μετρό από το 2015.
Για το θέμα μίλησαν αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι ενώ παρέμβαση ζήτησε και έκανε ο υποψήφιος δήμαρχος Με τους Ενεργούς Πολίτες Μανώλης Μπουσούνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΑΛΙΟΥΡΑΣ
Ο Δημήτρης Ταλιούρας επικεφαλής της ΔΑΚ τόνισε ότι από το 2002 και νωρίτερα υπάρχει διεκδίκηση για τη σύνδεση της πόλης με το μετρό, αλλά μετέπειτα υπήρξε ολιγωρία σε εξοργιστικό βαθμό. Ζήτησε λοιπόν την επικαιροποίηση της απόφασης που έχει παρθεί, καθώς όπως είπε έχει πληροφορηθεί ότι υπάρχουν νέα δεδομένα.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΚΟΥΤΗΣ
Ο Νίκος Σακούτης επικεφαλής της ΡΑΚ, ξεκίνησε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι η σύνδεση της πόλης με το μετρό είναι κοινός στόχος. Μίλησε για την αρχικό σχεδιασμό της Αττικό Μετρό για την σύνδεση μέσω της Γραμμής 2 και την κατασκευή δύο σταθμών στην Πετρούπολη, η οποία αντικαταστάθηκε αργότερα με την ύπαρξη τριών σταθμών στο Ίλιον, στον Άγιο Νικόλαο, παραγκωνίζοντας την Πετρούπολη, με την αιτιολογία ότι ήταν ακριβός ο σχεδιασμός και η ύπαρξη υπόγειων στοών στο έδαφος της πόλης. Επικαλούμενος δημοσίευμα εφημερίδας επισήμανε πως η Γραμμή 2 έχει τελματώσει λόγω έλλειψης χρηματοδότησης και για την επέκταση της Γραμμής 4 προς την Πετρούπολη περιμένουν να βρεθούν ιδιωτικά κονδύλια για να ξεκινήσει εφόσον ολοκληρωθούν τα τμήματα που προηγούνται αυτής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΛΑΠΠΑΣ
Ο Θοδωρής Λάππας επικεφαλής της Πετρούπολη Μαζί επισήμανε πως είναι ξεκάθαρη η διεκδίκηση και δεν πρέπει να δράσει ο δήμος περιοριστικά μόνο για τη Γραμμή 4 αλλά να συνεχίζει να διεκδικεί τεκμηριωμένα τη σύνδεση της πόλης και με τις δύο γραμμές. Ζήτησε λοιπόν την ανάθεση της υπόθεσης στην τεχνική υπηρεσία, σε επιστημονική ομάδα του δήμου να αναδείξουν την αναγκαιότητα να έρθει το μετρό στην Πετρούπολη και να είναι οικονομικά βιώσιμο.
ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΓΚΟΥΡΑΚΗΣ
Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Νίκος Σταγκουράκης επισήμανε πως υπήρξαν προσπάθειες από τις διοικήσεις του δήμου για το μετρό, αλλά δεν υπήρξαν οι ανάλογες πιέσεις και δεν εξάντλησαν όλες τις δυνατότητες που υπήρχαν για να διεκδικήσουν τη σύνδεση με το μετρό ώστε να μην περιθωριοποιηθεί η πόλη. Συμφώνησε με τον κ. Λάππα να διεκδικηθεί εκ νέου η επέκταση της Γραμμής 2 εφόσον δεν έχει προχωρήσει ακόμη το έργο προς την κατασκευή των τριών σταθμών στο Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.
ΘΩΜΑΣ ΚΟΤΣΑΜΠΑΣ
Ο δημοτικός σύμβουλος και πρώην δήμαρχος Θωμάς Κοτσαμπάς μίλησε για τις γεωλογικές μελέτες της Αττικό Μετρό το 2010 που μιλούσαν για τη σαθρότητα του εδάφους στη διαδρομή από την Ανθούπολη προς τον Αγιο Ιερόθεο και την Πετρούπολη που καθιστούσαν ανέφικτη την κατασκευή της. Τόνισε πως ήταν πρόταση της δικής του διοίκησης η επέκταση της Γραμμής 4 προς το Πάρκο Τρίτση και την Πετρούπολη.
Ο δήμαρχος Πετρούπολης στη δευτερολογία του τόνισε πως η θέση της δημοτικής αρχής είναι η ίδια με αυτήν επί δημαρχίας Θωμά Κοτσαμπά και είναι κατατεθειμένη στην Αττικό Μετρό.
ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΟΥΡΝΑΣ
Ο Ευθύμιος Μπουρνάς τόνισε πως το μετρό είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για την πόλη και πρέπει να υπάρξει πίεση προς κάθε κατεύθυνση. Απέδωσε ευθύνες στη διοίκηση Κοτσαμπά για την μη σύνδεση με τη Γραμμή 2 τονίζοντας πως το πρόβλημα με το υπέδαφος ήταν στον Άγιο Ιερόθεο και όχι στην Πετρούπολη.
ΕΝΤΑΣΗ ΜΕ ΜΠΟΥΣΟΥΝΗ
Ένταση δημιουργήθηκε όταν ο κ. Μπουρνάς ζήτησε να παρέμβει στη συνεδρίαση και να μιλήσει ο υποψήφιος δήμαρχος Μανώλης Μπουσούνης για να αναφερθεί σε νέα δεδομένα που έχουν προκύψει σχετικά με την πορεία των έργων της Αττικό Μετρό.
Κατόπιν ολιγόλεπτης διαβούλευσης τελικά δόθηκε ο λόγος στον κ. Μπουσούνη ο οποίος τόνισε ότι απεύθυναν ένα τεχνικού τύπου ερώτημα ως Ενεργοί Πολίτες στην Αττικό Μετρό για το που βρίσκεται η εξέλιξη του ζητήματος και η απάντηση ήταν ότι τους επόμενους δύο μήνες θα προχωρήσει στη δημοπράτηση του έργου και η ωρίμανση του με τη εκτέλεση τοπογραφικών και γεωτεχνικών ερευνών ώστε στη συνέχεια να επέλθει η ωρίμανση του έργου και να προχωρήσει η αναζήτηση χρηματοδότησης του έργου.