Home Δυτική αθήνα ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ: ΤΟ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗ ΝΔ!
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ: ΤΟ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗ ΝΔ!

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ: ΤΟ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗ ΝΔ!

0
0

Ανακοίνωση για την απάντηση του υπουργού Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου σχετικά με το στρατόπεδο 301 ΕΒ, εξέδωσε η δημοτική παράταξη “Αλληλεγγύη η Δύναμή μας”

 

«Φαίνεται πως ο δήμαρχος Στ. Τσίρμπας αποκτά όνομα καλομισθωτή και καλοπληρωτή στην κυβέρνηση και άρχισαν τα αιτήματα». Με αυτά τα λόγια σχολιάζει την απάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου στην ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη σχετικά με το στρατόπεδο 301 ΕΒ η δημοτική παράταξη «Αλληλεγγύη η Δυναμή μας».

 

Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει: «Χρήμα για αποζημίωση καταπάτησης, χρήμα για αξιοποίηση τμήματος στρατοπέδου»!!!

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Έτσι, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας απάντησε σε ερώτηση που έγινε στη Βουλή, από τον βουλευτή Κρίτωνα Αρσένη, για το 301 ΕΒ:

“[…] Τμήμα του Στρατοπέδου που βρίσκεται εκτός της περίφραξής του καταπατάται από το Δήμο Αγίων Αναργύρων (το ξέχασε το Καματερό ο Υπουργός) και χρησιμοποιείται κατόπιν διαμόρφωσης ως ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος από τους δημότες του. Ωραία, ευγενής σκοπός αλλά καλό είναι να μη γίνεται με όρους καταπάτησης, αλλά αμοιβαίας συμφωνίας για τη διάθεση αυτού του Τμήματος στο Δήμο.

Και για το σκοπό αυτό, το ΤΕΘΑ πραγματοποίησε στα τέλη του προηγούμενου έτους σύσκεψη στην έδρα του με εκπροσώπους του Δήμου για τη διευθέτηση του θέματος καταπάτησης”;

Και συνεχίζει,

“Από κει και πέρα, αν ήμουν Δήμαρχος Αγίων Αναργύρων ( πάλι εκτός το Καματερό για τον Υπουργό)  και ήθελα να μου παραχωρηθεί αυτό το ακίνητο, απλούστατα θα εξεδήλωνα αυτό το ενδιαφέρον μου με κάποιο τρόπο προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας καταθέτοντας παράλληλα ή πηγαίνοντας να συζητήσω τους όρους για να μάθω στην πορεία ότι το μόνο που πρέπει να κάνω είναι να καταθέσω μία ολοκληρωμένη συνολική συγκροτημένη πρόταση σχετικά με το τι σκοπό έχω να κάνω, τι σκοπό μάλλον έχω για την αξιοποίηση αυτού του ακινήτου. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο!”

Πάρε-πάρε ή μάλλον δώσε-δώσε για τους δημότες!!!

Υ.Γ. Πάντως είναι άδικο και να στηρίζεις την κυβέρνηση και τη Νέα Δημοκρατία και να σε εκμεταλλεύονται. Αλλά από την άλλη… οι νόμοι της ελεύθερης αγοράς είναι αδυσώπητοι.

 

Ο Κρίτων Αρσένης με ερώτηση που κατάθεσε στις 19 Απριλίου προς τον υπουργό Άμυνας ζήτησε απαντήσεις στο αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα για την έναρξη διαπραγματεύσεων πώλησης μέρους του Στρατοπέδου 301 Ε.Β.; και για ποιο λόγο δεν αποδίδεται το μέρος του στρατοπέδου που δεν χρησιμοποιείται ως χώρο πρασίνου για τους κατοίκους των Αγίων Αναργύρων-Καματερού αλλά και του γειτονικού Ιλίου;

 

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΙΤΩΝ ΑΡΣΕΝΗ

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος απάντησε σήμερα, Τετάρτη 12 Μαΐου 2021, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β’2 του Δυτικού Τομέα Αθηνών του «Μέρα 25» κ. Κρίτωνος Αρσένη με θέμα: «Η κυβέρνηση σχεδιάζει την εκχώρηση του Στρατοπέδου 301 Ε.Β. στους Αγίους Αναργύρους σε ιδιώτες αντί για το Δήμο».

 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΜΥΝΑΣ

Στις 12 Μαΐου ο υπουργός Άμυνας Νίκος  Παναγιωτόπουλος απάντησε στον κ. Αρσένη ότι δεν τίθεται θέμα χαριστικής παραχώρησης χωρίς συγκεκριμένη, τεκμηριωμένη, συγκροτημένη, κοστολογημένη πρόταση σχετικά με την αξιοποίησή τους, την οποία μέχρι τώρα δεν έχει καταθέσει ο Δήμος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος κατά τον υπουργό, καταπατά τμήμα του Στρατοπέδου που βρίσκεται εκτός της περίφραξης και χρησιμοποιείται κατόπιν διαμόρφωσης ως ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος από τους δημότες του.

Αναλυτικά η απάντηση του υπουργού Άμυνας έχει ως εξής:

«Οφείλω εξαρχής να εξηγηθώ, για να μην παρεξηγηθώ. Δεν είμαι κτηματομεσίτης. Είμαι ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου αν θέλετε. Δεν πρέπει να είναι αυτός ο ρόλος μου.

Εν τούτοις ξεκαθαρίζω επίσης, ότι όταν τίθεται θέμα για αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, αυτή δεν νοείται τουλάχιστον από την παρούσα Πολιτική Ηγεσία με όρους χαριστικής παραχώρησης χωρίς συγκεκριμένες προβλέψεις σε φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης που έρχονται έτσι γενικώς και αορίστως να αναλάβουν, να ζητήσουν, την παραχώρηση κάποιου ακινήτου χωρίς να έχουν καμία συγκεκριμένη, τεκμηριωμένη, συγκροτημένη, κοστολογημένη πρόταση σχετικά με την αξιοποίησή τους. Δεν είναι αυτή η δουλειά. Αν ήταν έτσι, και κακός κτηματομεσίτης θα ήμουν, και κακός Υπουργός θα ήμουν. Αλλά δεν θέλω να εννοώ το ρόλο μου έτσι ακριβώς.

Καταλαβαίνω μια ανησυχία, οφείλεται πολλές φορές σε δημοσιεύματα τα οποία ουδέποτε έχει επιβεβαιώσει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, δεν είναι άλλωστε αυτή η δουλειά του, να επιβεβαιώνει, να διαψεύδει δημοσιεύματα σχετικά με το Real Estate της ακίνητης περιουσίας των Ένοπλων Δυνάμεων.

Βασικά κι επί τούτου έχω να πω επίσης τα εξής συγκεκριμένα: Είναι το Στρατόπεδο «ΚΟΣΚΙΝΑ» που ανήκει στο Ταμείο Εθνικής Άμυνας, το ΤΕΘΑ. Είναι ενεργό εν μέρει την παρούσα χρονική περίοδο και επίσης είναι υπηρεσιακά αναγκαίο στη στρατιωτική υπηρεσία εν συνόλω, καθώς εντός αυτού στρατωνίζονται το 301 Στρατιωτικό Εργοστάσιο Βάσεως, η Σχολή Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Τεχνικού και Μονάδα Υλικού Πολέμου.

 

Υπάρχουν κάποιες φημολογίες, ούτε και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αλλά ούτε και το ΤΕΘΑ το οποίο διαθέτει την ακίνητη περιουσία του προς αξιοποίηση στην αρμόδια υπηρεσία την Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠΑΑΠΕΔ) προκειμένου να τρέξουν διαγωνιστικές διαδικασίες ή να έχουμε διαδικασίες παραχώρησης αν και εφόσον υπάρχει συνολική και τεκμηριωμένη πρόταση από κάποιον φορέα, δεν είμαστε ενήμεροι για τα δημοσιεύματα στα οποία αναφέρεστε. Ούτε βέβαια έχουν αρχίσει διαπραγματεύσεις για την πώληση τμήματος του Στρατοπέδου σε οποιοδήποτε τρίτο.

 

Τμήμα του Στρατοπέδου που βρίσκεται εκτός της περίφραξής του καταπατάται από το Δήμο Αγίων Αναργύρων και χρησιμοποιείται κατόπιν διαμόρφωσης ως ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος από τους δημότες του. Ωραία, ευγενής σκοπός αλλά καλό είναι να μη γίνεται με όρους καταπάτησης, αλλά αμοιβαίας συμφωνίας για τη διάθεση αυτού του Τμήματος στο Δήμο. Και για το σκοπό αυτό, το ΤΕΘΑ πραγματοποίησε στα τέλη του προηγούμενου έτους σύσκεψη στην έδρα του με εκπροσώπους του Δήμου για τη διευθέτηση του θέματος καταπάτησης. Επιπλέον έχει αποστείλει στο Δήμο από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους σχετική επιστολή για να δρομολογηθεί η διαδικασία αξιοποίησης της υπόψη έκτασης χωρίς να έχει λάβει βέβαια σήμερα, έως σήμερα, ούτε μία έγγραφη ή τηλεφωνική απάντηση.

 

Επομένως, για να βάζουμε κατά κάποιο τρόπο τους κανόνες λειτουργίας, αν κάποιος φορέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης θέλει να αξιοποιήσει με όρους παραχώρησης σε αυτόν, κάποιο ακίνητο που ανήκει στην ακίνητη περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων καλό θα είναι να καταθέσει μία πρόταση, όχι μια γενική και αόριστη πρόταση «δώστε μου το ακίνητο κι εγώ θα το κάνω χώρους πρασίνου έτσι». Μία συγκροτημένη τεκμηριωμένη πρόταση που να πείθει το ταμείο Εθνικής Άμυνας και την ΥΠΑΑΠΕΔ ότι αυτό το ακίνητο πρόκειται να αξιοποιηθεί.

 

Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα ακινήτων που έχουν παραχωρηθεί σε άλλους Δήμους σε άλλες περιοχές της χώρας χωρίς να υπάρχει αυτό το πλαίσιο που περιέγραψα τα οποία βρίσκονται ακόμα αναξιοποίητα και μάλιστα απαξιώνονται μέρα με την ημέρα επειδή απλά η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν κατόρθωσε τελικά να τα αξιοποιήσει. Και θεωρώ ότι δεν πρέπει να πάμε με τους ίδιους αυτούς κανόνες και όλους να βάλουμε κάποιους πιο επωφελείς και για τις δύο πλευρές. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το ΤΕΘΑ θέλει να αξιοποιήσει την ακίνητη περιουσία του. Καταλαβαίνετε ότι ως τώρα υπάρχει ο σκοπός προς αυτό, υπάρχει η αναγκαιότητα και η σκοπιμότητα προς αυτό, αλλά κι αυτοί στους οποίους είναι ανάγκη ή είναι αίτημα να τους παραχωρηθεί η ακίνητη περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να έχουν -αν μη τι άλλο- μία ορθολογική τεκμηριωμένη πρόταση για την αξιοποίησή τους.

 

Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε: «Πρώτον είναι ζήτημα οπτικής, για μένα αδιανόητη είναι και η καταπάτηση περιουσίας άλλου αλλά προφανώς κι αυτό δεν είναι θέμα. Όσον αφορά στον Πρωθυπουργό, εγώ δεν ήθελα να απαντήσω για λογαριασμό του Πρωθυπουργού αλλά για λογαριασμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ως είμαι αρμόδιος για ένα ζήτημα παραχώρησης ή όχι τμήματος της ακίνητης περιουσίας του. Από κει και πέρα, αν ήμουν Δήμαρχος Αγίων Αναργύρων και ήθελα να μου παραχωρηθεί αυτό το ακίνητο, απλούστατα θα εξεδήλωνα αυτό το ενδιαφέρον μου με κάποιο τρόπο προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας καταθέτοντας παράλληλα ή πηγαίνοντας να συζητήσω τους όρους για να μάθω στην πορεία ότι το μόνο που πρέπει να κάνω είναι να καταθέσω μία ολοκληρωμένη συνολική συγκροτημένη πρόταση σχετικά με το τι σκοπό έχω να κάνω, τι σκοπό μάλλον έχω για την αξιοποίηση αυτού του ακινήτου. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο!

 

Από κει πέρα τους κανόνες σάς τους είπα. Το ακίνητο το οποίο προσελκύει το ενδιαφέρον κάποιου Φορέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρέπει να μην απαραίτητο, να μην είναι ενεργό για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Εφόσον είναι, δεν τίθεται θέμα για τμήματα αυτού που ενδεχομένως δεν είναι απαραίτητα, μπορεί να γίνει σχετική διευθέτηση, αλλά από κει και πέρα καλό θα ήταν, να ήταν εξαρχής και εξ ολοκλήρου ανενεργό.

 

Έχω στη διάθεση μου ένα διάγραμμα με τα όρια του Στρατοπέδου στις ευρισκόμενες εντός αυτού κτιριακές εγκαταστάσεις, δεν μπορώ να πω περισσότερα γιατί η απεικόνιση αυτών όπως καταλαβαίνετε είναι για στρατιωτικούς λόγους απόρρητη. Διαπιστώνω ότι και τμήματα αυτού του ακινήτου έχουν καταπατηθεί από το Δήμο. Στη διάθεσή σας, να τα δούμε. Όμως από το παραπάνω διάγραμμα εύκολα μπορεί κανείς να καταλάβει ότι δεν υφίσταται χώρος που δεν είναι αναγκαίος στο στρατόπεδο και θα μπορούσε να αποδοθεί στο Δήμο ή σε οποιοδήποτε τρίτο. Ήρθατε εδώ, φαντάζομαι, για να διασφαλίσετε μια συγκεκριμένη απάντηση αν υπάρχουν δημοσιεύματα ή μάλλον αν υπάρχουν φήμες για πώληση σε τρίτους. Σας λέω ότι δεν υπάρχουν και δεν ξέρει τίποτα για αυτό ούτε το ΤΕΘΑ, τμήμα της Ακίνητης Περιουσίας του οποίου είναι αυτό το ακίνητο αλλά ούτε και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

 

Θυμίζω τέλος -κλείνοντας- ότι από το συγκεκριμένο στρατόπεδο έχουν ήδη παραχωρηθεί στο Δήμο Αγίων Αναργύρων 21,2 στρέμματα για την κατασκευή σχολικών κτιρίων και άλλα 19,2 στρέμματα στην εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή του συνδρομητικού σταθμού Αγίων Αναργύρων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Αυτό προς όφελος των κατοίκων είναι. Δεν είναι;

 

Εκείνη που μπορούμε υπάρχει η διάθεση από το Υπουργείο και την αρμόδια Υπηρεσία να γίνουν παραχωρήσεις με θετικό πρόσημο προς το σκοπό της εξυπηρέτησης και των τοπικών κοινωνιών, πάντα όμως πρέπει να υπάρχουν κάποιοι κανόνες γιατί όπως καταλαβαίνετε η αξιοποίηση περιουσίας, της ακίνητης περιουσίας, των Ενόπλων Δυνάμεων δεν είναι θέμα του εκάστοτε Υπουργού είναι θέμα του ταμείου Εθνικής Άμυνας το οποίο διαθέτει τα προς αξιοποίηση στοιχεία στην αρμόδια υπηρεσία για να τρέξει τη διαγωνιστική διαδικασία και έτσι γίνεται η αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας πριν όμως και το ΤΕΘΑ λογοδοτεί στα Μετοχικά Ταμεία, στοιχεία της περιουσίας των οποίων είναι και εν λόγω ακίνητα κατά Κλάδο αντιστοίχως. Αυτοί είναι οι κανόνες και βάση με αυτούς λειτουργούμε.

 

Όσο δε αφορά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, δεν έχει παρά να εκδηλώσει ενδιαφέρον καταθέτοντας όμως μία ολοκληρωμένη πρόταση και το ακίνητο για το οποίο ενδιαφέρεται. Αυτός είναι ο μοναδικός κανόνας να φέρετε τον οποίο βάζουμε».