Η ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ…
Η απήχηση της Λευκής Νύχτας κάνει επιτακτική ανάγκη της ανάπλασης της λεωφόρου 25ης Μαρτίου, προκειμένου να λυθεί το κυκλοφοριακό της πόλης αλλά και να έρθει η ανάπτυξη της αγοράς
H δεύτερη Λευκή Νύχτα στην Πετρούπολη στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Ένα υπαίθριο πάρτι στήθηκε στην κεντρική λεωφόρο της πόλης με χιλιάδες συμπολίτες μας να την πλημμυρίζουν και όπως ήταν αποκλεισμένη για κάθε είδους οχήματα, έδωσε την ευκαιρία στον κόσμο να την περπατήσει, να χαρεί κάθε εκδήλωση που είχε στηθεί από το δήμο, αλλά κυρίως από τους καταστηματάρχες, που είδαν σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, να γεμίζουν τα ταμεία τους! Μάλιστα γνωστός επιχειρηματίας της πόλης μας είπε ότι ο τζίρος φέτος ήταν μεγαλύτερος από τον τζίρο που είχε κάνει την πέρυσι στην αντίστοιχη Λευκή Νύχτα.
Φυσικά δεν το West Cities δεν είναι εφορία για να «ελέγξει» τι ταμείο κάνουν οι επιχειρηματίες της πόλης, στους οποίους εύχεται να έχουν πάντα γεμάτα ταμεία. Εκεί που χρειάζεται να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον είναι στην ανάγκη που έχει αυτή η πόλη να αναδείξει τα «κάλη» της, να αναδείξει την αγορά της και αν και τερματική πόλη να γίνει πόλος έλξης για κατοίκους γειτονικών δήμων, γιατί σε μία γεμάτη πόλη, σε μία πόλη που κινείται και που δραστηριοποιείται έρχεται αναπόφευκτα και η ανάπτυξη.
Την περασμένη εβδομάδα ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Θανάσης Σκαλιστήρας μετά από μία ανάρτηση για την ανάπλαση της λεωφόρου, έγινε βορά στα χείλη κάποιων συμπολιτών μας, που με μοναδικό τους επιχείρημα τη δική τους βολή μίλησαν αρνητικά για το έργο που μόλις ξεκίνησε.
Το κύριο επιχείρημα τους φυσικά ήταν ότι με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και τη μείωση της οδοστρώματος σε μία λωρίδα κίνησης ανά ρεύμα θα γίνει δυσκολότερη η κίνηση των αυτοκινήτων και απροσπέλαστη η λεωφόρος.
Φυσικά το West Cities δεν ειδικεύεται στη συγκοινωνιολογία για να απαντήσει με σιγουριά σε αυτό, είναι όμως σε θέση να γνωρίζει ότι σήμερα που γράφεται αυτό το άρθρο τις περισσότερες ώρες της ημέρας και κυρίως σε ώρες κυρίως αιχμής δεν υπάρχει ούτε μία λωρίδα κίνησης ανά ρεύμα. Και αυτό οφείλεται κυρίως στο διπλοπαρκάρισμα αυτών που θέλουν να σταματήσουν 1 λεπτό για να πάρουν καφέ, 1 λεπτό για να πάρουν τσιγάρα, 1 λεπτό για να πάνε στο ΑΤΜ κλπ και αν προσθέσεις όλα αυτά τα λεπτά φτάνει η καθυστέρηση τη μισή ώρα για να ανέβει ή να κατέβει κάποιο όχημα την 25η Μαρτίου. Άρα στην ουσία αυτό που θα συμβεί, αν προχωρήσει η ανάπλαση της λεωφόρου και υπάρξει μία μόνο λωρίδα κίνησης ανά ρεύμα, είναι να ξεβολευτούν αυτοί που παρκάρουν όπου και όπως θέλουν αδιαφορώντας για τους υπόλοιπους και έχοντας μονίμως στα χείλη τους το ένα λεπτό.
Αρκεί όμως μόνο η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της λεωφόρου, και η μία λωρίδα ανά ρεύμα κίνησης για να λυθεί το κυκλοφοριακό;
Όχι βέβαια και εδώ έχει βάση η ανησυχία κάποιων που βλέπουν αρνητικά την ανάπλαση της λεωφόρου.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, το έργο θα συνοδευτεί από μείωση των θέσεων παρκαρίσματος στη Λεωφόρο καθώς θα γίνουν ειδικές εξοχές στις γωνίες που δεν θα επιτρέπουν το παρκάρισμα σε αυτές και αυτό γίνεται για να γίνεται πιο εύκολη η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων στις κάθετες οδούς, αλλά και να υπάρχει η ορατότητα για την αποφυγή ατυχημάτων. Κατά συνέπεια το πρόβλημα παρκαρίσματος στη λεωφόρο θα γίνει μεγαλύτερο καθώς θα μειωθούν κατά 30-40% οι θέσεις. Ποιο είναι όμως το πραγματικό πρόβλημα με το παρκάρισμα στη λεωφόρο. Δεν είναι ότι δεν υπάρχουν θέσεις παρκαρίσματος, αλλά ότι όλοι θέλουν να παρκάρουν εκεί. Και μέσα σε αυτούς είναι κυρίως οι ίδιοι οι καταστηματάρχες και οι υπάλληλοί τους, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις περισσότερες θέσεις παρκαρίσματος σε ολόκληρο ρο ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων με αποτέλεσμα οι πελάτες τους να ταλαιπωρούνται και στο τέλος να βρίσκουν λύση στο διπλοπαρκάρισμα…
Κατά συνέπεια δεν είναι ότι η λεωφόρος μετά την ανάπλαση θα γίνει απροσπέλαστη. Θα γίνει απροσπέλαστη αν συνεχίσουν οι πολίτες να έχουμε την ίδια συμπεριφορά που έχουμε και σήμερα. Και φυσικά δεν μιλάω για όλους!
Τελικά όμως είναι οι ίδιοι οι πολίτες που ευθύνονται για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της λεωφόρου και που θα ευθύνονται και μετά την ανάπλαση.
Και πάλι όχι! Γιατί καλώς ή κακώς οι πολίτες θέλουμε τη βόλεψη μας και αν δεν υπάρχει κάποιος να μας ελέγχει κάνουμε του κεφαλιού μας! Εδώ λοιπόν, έρχεται η ευθύνη της πολιτείας και στη δική μας περίπτωση του δήμου και της δημοτικής αρχής.
Αν στις θέσεις παρκαρίσματος που θα δημιουργηθούν στην λεωφόρο υπήρχαν παρκόμετρα που δεν θα χρέωναν το παρκάρισμα για δύο ώρες αλλά θα υπήρχε τσουχτερό αντίτιμο για όσους τις υπερβαίνουν, πολύ απλά θα υπήρχε η δυνατότητα να παρκάρεις στη λεωφόρο και να πιεις και το καφέ σου, και να ψωνίσεις στην αγορά! Βέβαια για να υπάρχουν παρκόμετρα στη λεωφόρο απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει και ελεγκτικός μηχανισμός και αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος από τη Δημοτική Αστυνομία. Από τη Δημοτική Αστυνομία που θα ενεργεί χωρίς περιορισμούς όσον αφορά τις αρμοδιότητες της και δεν θα είναι οδηγοί-συνοδοί του δημάρχου, των αντιδημάρχων και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων. Και που φυσικά οι όποιες κλήσεις θα κόβονται δεν θα σβήνονται κατά το δοκούν…
Αρκεί και πάλι αυτό όμως; Όχι θα πρέπει να υπήρχε η πρόβλεψη από τη δημοτική αρχή της δημιουργίας χώρων πάρκινγκ περιφερειακά του κέντρου, ώστε ο πολίτης να μπορεί να παρκάρει το ΙΧ και να μπει πεζός στην αγορά. Φυσικά θα υπήρχε και μία μερίδα πολιτών που δεν θ μπορούσε να κυκλοφορήσει πεζός. Για αυτούς θα έπρεπε να υπάρχει τοπική συγκοινωνία. Βέβαια κατά το πλείστων όποιος δεν μπορεί να κυκλοφορήσει πεζός, δυσκολεύεται και στην οδήγηση, αλλά αυτό χωράει συζήτηση που δεν είναι του παρόντος…
Σύμφωνα με τον κ. Σκαλιστήρα πάντως το έργο της ανάπλασης πριν ανακοινωθεί τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και κλήθηκαν φορείς και καταστηματάρχες ώστε να εκφράσουν τις απόψεις τους. Σε αυτή την πρόσκληση από πλευράς διοίκησης ελάχιστοι ανταποκρίθηκαν, και πολλοί από αυτούς τώρα γκρινιάζουν!
Είναι σίγουρο πως η αγορά της πόλης χρειάζεται αναβάθμιση και αυτή μπορεί να έρθει μέσα από την ανάπλαση της λεωφόρου. Αρκεί αυτή να γίνει με σωστό και άρτιο τρόπο, όπως την έχουν σκεφτεί και σχεδιάσει οι ειδικοί και όχι όπως βολεύει τον καθέναν από εμάς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αντιδράσεις υπήρχαν και όταν έγινε ο πεζόδρομος στο Περιστέρι, αλλά τώρα είναι το σημείο αναφοράς στο γειτονικό μας δήμο, που είτε το θέλουμε είτε όχι βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα από την Πετρούπολη.