ΣΒΑΚ: ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ [VIDEO]
ΠΡΩΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΒΑΚ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ
ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΤΡΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
Πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – ΣΒΑΚ που διοργάνωσε ο δήμος Πετρούπολης στο Πνευματικό Κέντρο.
Με μικρή συμμετοχή από πολίτες, φορείς και τη δημοτική αρχή της πόλης έγινε μία κατάθεση απόψεων, προτάσεων και προβληματισμών για έναν σχεδιασμό, ένα στρατηγικό πλάνο που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των πολιτών και θα αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής.
Κοινή διαπίστωση όλων ήταν ότι το όραμα υπάρχει, αλλά είναι δύσκολο να εφαρμοστεί γιατί και οι πόροι δεν αρκούν και η γνωστή γραφειοκρατία θα αποτελέσει τροχοπέδη για την εφαρμογή του.
Από φορείς εκπροσωπήθηκε η Ένωση Γονέων δια της αντιπροέδρου της Ρούλας Αλατζάκη η οποία έθεσε σε προτεραιότητα τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στους δρόμους που περιβάλλουν σχολεία. Το παρών έδωσε επίσης και ο πρόεδρος του Ποδηλατικού Συλλόγου Πετρούπολης Δημήτρης Ζωναράς που επισήμανε πως το ΣΒΑΚ είναι η δεύτερη ευκαιρία που παρουσιάζεται για την πόλη ώστε να γίνει φιλική για τους πολίτες, τον πεζό και το ποδήλατο. Η πρώτη ευκαιρία όπως τόνισε χάθηκε γιατί οι πολιτικοί που κλήθηκαν να πραγματώσουν τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό μέτρησαν το πολιτικό κόστος.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΚΑΛΙΣΤΗΡΑΣ
Με σύνθημα «όλοι οι δρόμοι μία αυλή» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Θανάσης Σκαλιστήρας παρουσίασε τις δικές του προτάσεις, έναν μεγαλεπήβολο ομολογουμένως σχεδιασμό, που όπως χαρακτηριστικά είπε έχει όραμα, αισθητική και χρηστικότητα.
Τόνισε ότι το βασικότερο είναι να υπάρχει προσπελασιμότητα για όλους τους πολίτες με σχολεία και δημόσια κτίρια προσβάσιμα για τα ΑΜΕΑ, πεζοδρόμια για τους πεζούς, με σταθμό του μετρό στην πόλη.
Επισήμανε την ανάγκη σύνδεσης της πόλης με το σταθμό μετρό της Ανθούπολης με δύο λεωφορειακές γραμμές ωσότου έρθει το μετρό στην πόλη, σύνδεση με το Αττικό Νοσοκομείο καθώς και σύνδεση με την Αττική Οδό.
Έκανε λόγο για δημιουργία συμπλέγματος πεζοδρόμων στο Πανόραμα, για επανασχεδιασμό της δημοτικής συγκοινωνίας και σύνδεση των σχολείων με το άλσος του Αγίου Δημήτριου και το Ποικίλο Όρος με ενδιάμεσους σταθμούς ανάπαυσης και πρασίνου.
Τέλος έκανε ειδικές αναφορές για την οδό Αρχοντίσσης, την Περικλέους και μίλησε για την κατασκευή δρόμου περιπάτου στην οδό Βουλγαροκτόνου και σύνδεση με το Ποικίλο Όρος
ΣΤΕΛΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗΣ
Ο συγκοινωνιολόγος Στέλιος Ευσταθιάδης τόνισε πως το ΣΒΑΚ είναι ένα στρατηγικό σχέδιο που έχει σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής και την ικανοποίηση των αναγκών όλων των κατοίκων μέσα από μία βιώσιμη κινητικότητα. Αυτά θα έρθουν, όπως τόνισε, μέσα από τη βελτίωση της προσβασιμότητας με την παροχή υψηλής ποιότητας μεταφορών με έμφαση στο περπάτημα, στο ποδήλατο και τη δημόσια συγκοινωνία.
ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΟΥΡΝΑΣ
Ο δημοτικός σύμβουλος των Ενεργών Πολιτών Ευθύμιος Μπουρνάς στις προτάσεις του έριξε το βάρος στις γειτονιές, στο κυκλοφοριακό και τους χώρους πάρκινγκ. Τόνισε ότι θα πρέπει να γίνει ένας νέος σχεδιασμός στις γειτονιές πρώτα και μετά στις λεωφόρους της πόλης. Πως για να φτάσει κάποιος από το σπίτι του στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης πρέπει να περπατήσει στο δρόμο γιατί τα πεζοδρόμια είναι στενά, υπάρχει δεντροφύτευση, αλλά και παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Η πρότασή του ήταν να γίνει μία επέκταση των πεζοδρομίων από τη μία πλευρά και δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας με την ύπαρξη σε αυτούς μικρών χώρων πρασίνου. Υποστήριξε ότι σε όποιον σχεδιασμό γίνει θα πρέπει να υπάρχει plan A και plan B, ανάλογα με την εξέλιξη που θα έχει το θέμα του μετρό στην πόλη.
Ακόμη επισήμανε πως σωστά το αυτοκίνητο είναι η τελευταία προτεραιότητα του ΣΒΑΚ, αλλά χωρίς να αποτελέσει τιμωρία για τους οδηγούς. Θα πρέπει να γίνεται η εκτροπή σε γρήγορους οδικούς άξονες ώστε να υπάρχει μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.
Τέλος σημείωσε ότι για τα νέα κτίρια (δημόσια, εμπορικά κέντρα, σούπερ μάρκετ κ.α.) που αναμένεται έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα, θα πρέπει να προβλέπονται ανάλογοι χώροι στάθμευσης
ΝΙΚΟΣ ΣΑΚΟΥΤΗΣ
Ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της ΡΑΚ Νίκος Σακούτης επισήμανε πώς θα πρέπει να υπάρξουν βασικοί άξονες στον ΣΒΑΚ, που θα αφορούν τους εργαζόμενους, την ανεργία, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, τη διαχείριση απορριμμάτων. Τόνισε πως θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με ανασχεδιασμό της δημοτικής συγκοινωνίας ώστε να υπάρχουν αξιόπιστη δημοτική και αστική συγκοινωνία.
Υποστήριξε ακόμη ότι ο δρόμος είναι δημόσιος χώρος και πρέπει να υπάρχει ισότιμη μετακίνηση για το αυτοκίνητο, το ποδήλατο και τα άλλα οχήματα, αλλά ταυτόχρονα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για κοινωνικές δράσεις, όπως συμβαίνει στην Ευρώπη.
Τέλος τόνισε ότι δεν χρειάζεται να «εξοριστούν» από το κέντρο της πόλης τα αυτοκίνητα, αλλά θα πρέπει να γίνουν μεγάλοι χώροι πάρκινγκ, ώστε να επιλυθεί το κυκλοφοριακό
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Θεωρητική ήταν η προσέγγιση του δημοτικού συμβούλου της «Πετρούπολη Μαζί», Χρήστου Κυριάκου. Ως εκπαιδευτικός επισήμανε ότι όποια προσπάθεια γίνει μέσω του ΣΒΑΚ θα πρέπει να γίνει με τη συμμετοχή των πολιτών, ώστε να έχει την κοινωνική αποδοχή. Πρότεινε λοιπόν τη δημιουργία ενός γραφείου, που θα συντονίζει δράσεις και πρωτοβουλίες σε πιλοτικό μορφή και που η εφαρμογή τους θα ξεκινούσε πρωτίστως από τα σχολεία.
ΜΑΝΟΣ ΣΥΛΛΙΓΝΑΚΗΣ
Ο δημοτικός σύμβουλος της «Νέα Αρχή – Πετρούπολη» Μάνος Συλλιγνάκης επισήμανε την ανάγκη κατασκευής έργων που θα είναι χρήσιμα για την πόλη και τους πολίτες επισημαίνοντας ότι τα τελευταία έργα που έγιναν στην πόλη δυσκόλεψαν τη ζωή των πολιτών παρά τη διευκόλυναν, αναφέροντας τη νησίδα στην συμβολή των οδών Αναπαύσεως και Κερασόβου , καθώς την έλλειψη ορατότητας στην συμβολή των οδών Κερασόβου και Θράκης, όπυ κατασκευάζεται ο δεύτερος παιδικός σταθμός Πετρούπολης.